Informácie o nás

 

1.        Názov projektu: Jazykové laboratórium Obchodnej akadémie v Prievidzi

2.        Predkladateľ projektu – žiadateľ (zriaďovateľ):

Názov zriaďovateľa: Trenčiansky samosprávny kraj

Mesto/obec: Trenčín

Okres: Trenčín

Ulica: Hviezdoslavova 1

PSČ: 911 50

Telefón: 032/744 61 71

E-mail: predseda@tsk.sk

 

3.        Realizátor projektu:

Názov školy: Obchodná akadémia

Adresa: F. Madvu 2, 971 29 Prievidza

Meno zodpovednej osoby: Mgr. Ľubomír Vida

Pracovné zaradenie, funkcia: riaditeľ školy

Telefón: 046/543 81 18

E-mail: oaprievidza@centrum.sk

Autorom webu a koordinátorom celého projektu Jazykové laboratórium Obchodnej akadémie v Prievidzi je zástupca Mgr. Ivan Kadlečík

História projektu

 V súčasnosti ešte stále nie je na škole vybudované jazykové laboratórium, čo negatívne vplýva na kvalitu podmienok výchovy a vyučovania cudzích jazykov. Vyučovanie aj napriek snahe a inováciám zo strany našich vyučujúcich je založené najmä na využívaní tradičných pomôcok – učebníc a slovníkov. Veľký pokrok vo vytváraní podmienok sme urobili vďaka realizácii projektov s podporou ESF v rámci sektorového operačného programu Ľudské zdroje, aktívnej Microsoft IT akadémii – pôsobiacej na našej škole, spolupráci so zriaďovateľom, regionálnymi školami, s Metodicko-pedagogickým centrom v Trenčíne (detašované pracovisko na našej škole), projektu Infovek, Otvorená škola, Digitálni Štúrovci a iné... Realitou je, že v oblasti reformy odborného vzdelávania, aktivít otvorenej, modernej a inovatívnej školy, popularizácie informačných technológií sme lídrom pre celý región Prievidze a máme mnohých spokojných klientov z radov našich žiakov, rodičov, zamestnancov, učiteľov škôl Prievidze i Trenčianskeho kraja, širokej verejnosti.

Chceme naše silné postavenie a verejnoprospešnú činnosť rozšíriť a skvalitniť i v oblasti zlepšovania takých kľúčových kompetencií ako je komunikácia v cudzom jazyku. Výrazným impulzom pre zlepšenie vyučovania cudzích jazykov a skvalitnenie stredoškolského i celoživotného vzdelávania sa našich žiakov, zamestnancov, učiteľov v regióne i širokej verejnosti bude vytvorenie moderného jazykového laboratória.

Využívaním najnovších technológií je pre dnešnú generáciu mladých ľudí, ktorá je oveľa vzdelanejšia v oblasti využívania multimédií veľkou motiváciou k tomu, aby k vyučovaniu cudzích jazykov začali pristupovať zodpovednejšie a s vedomím, že škole, zriaďovateľovi i celej spoločnosti na výchove a vzdelávaní v oblasti jazykových kompetencií skutočne záleží. V našom regióne, doteraz zameranom na banícky, chemický, energetický a vojenský priemysel je strategicky dôležitým rozvoj vzdelanosti, orientácia na sektor služieb - najmä cestovného ruchu. V najbližšom období bude v regióne potrebná reštrukturalizácia regionálneho trhu práce s vysokou mierou uplatnenia jazykových zručností.

Ponuka školení pre verejnosť

 Súčasťou projektu je aktivita A4, ktorou je ponuka bezplatných vzdelávacích jazykových kurzov v novom laboratóriu pre širokú verejnosť, najmä rodičov našich žiakov, v spolupráci so zriaďovateľom, Metodicko-pedagogickým centrom v Trenčíne, miestnou správou i pre vzdelávanie učiteľov regionálneho školstva (učiteľov materských, základných, stredných škôl regiónu).

Lektorkami budú naši pedagogickí zamestnanci. Rozsah každého kurzu bude 15 hodín, budú v popoludňajších hodinách, bezplatne, predpokladaný počet účastníkov bude 9 v kurze.

Uskutočníme dva kurzy anglického jazyka, jeden nemeckého a jeden francúzskeho jazyka. Očakávame že sa nám podarí zvýšiť záujem o cudzie jazyky najmä u rodičov našich žiakov, ktorí nie sú zvyknutí používať cudzie jazyky. Totiž hornonitriansky región je v podstate homogénny z hľadiska národnostného zloženia a materinskej reči, bezprostredne nesusedí s cudzojazyčným regiónom. V nedávnej minulosti bol región na používanie cudzích jazykov pestrejší – maďarčina (napr. príslušníci uhorských rodov, prisťahovalci), nemčina (lokality s pôvodným obyvateľstvom, karpatskými Nemcami), jazyky iných menšín v prvej republike.

Význam záujmu obyvateľov o cudzie jazyky a aspoň základná úroveň používania niektorého cudzieho jazyka rastie v súvislosti s rozvojom životnej úrovne a pasívneho i aktívneho cestovného ruchu. Aktivita je zameraná na prioritu výzvy Využitie jazykových učební a laboratórií vo vyučovaní, v mimovyučovacom čase a pre miestnu komunitu.